Web-Stat

Freitag, 9. Januar 2009

My Generation




Am fost o generatie ciudata.
In totalitate.
Numeroasa.
Din cauza nevoiei prea-iubitului "conducator" de-a avea muncitori.Furnici prea-plecate.
Din pacate nascuti intr-o tara saracita de prosti, prea slaba financiar pentru a-ne putea hrani cum se cade.
Generatia mea nu a fost crescuta cu "valorile" stalinisto-stahanoviste ale marelui prieten de la rasarit.
Deja oamenii trageau cu ochiul cind era vorba de asta.
Dar unii de foloseau de asta, pentru a urca pe scara sociala, facind din ideologie o meserie.
Iar picajul tarii era tot mai evident.
Lipsurile tot mai multe.
Perspectivele tot mai inguste.
Incepeam sa devenim ceea ce am devenit pina la urma, la sfarsitul anilor '80.
O tara muncitoreasca, fara muncitori, ci cu mojici ajunsi pe post de intelectuali.
Fidel, dupa modelul sovietic.
Personal, refuz sa vad inca si acum poezia din balada la balalaica a secerei si ciocanului.
Romantismul taranului prost ajuns sa ingroape o tara si mai multe generatii prin efectele secundare ale prostiei lui.
***
In timp, uniformizarea a devenit un fel de emblema nationala.
Trebuia sa faci parte din turma.
Fericiti cei saraci cu duhul.
Caci al lor e dreptul de-a darima lumea, prin pasivitate.
***
Eu am ales sa fiu un rebel, un...nepasator fata de gloria de stup a partidului unic, si mai ales un denigrator al maretei clase de robotnici.
Nu, nu am ales muzica ca pe o ideologie.
Am ales-o fiind-ca mi-a placut.
Am ales sa fac parte dintre cei supravegheati de militie pe motiv de aspect si comportament non-comunist.
Nu, nu mi-a fost frica de ce va insemna asta.
Nu, nu ma interesa sa devin avocat, medic sau politruc.
Ma interesa in schimb foarte tare sa fiu eu.
Am ales sa fiu oaia neagra, mai precis berbecul negru, in locul oii tipice cu lina rosie.
***
Constat insa ca blestemul generatiei stahanoviste inca nu a parasit tara asta.
In continuare, prin votul lor, promoveaza non-valoarea si hotii.
Se vind ca intotdeauna, ieftin.
Un algocamin.
O telenovela.
O felie de salam de sibiu.
Rau e ca noi ceilalti nu constientizam gloria mareata al acestui act al vanzarii de sine.
Si am cam vrea sa se termine cu asta.
Ma uit la clasa politica romina. Si se cam increteste carnea pe mine. Habar nu avem inca, ca popor, ca pentru politica iti trebuie traditie si sira spinarii.De unde sa gasim asa ceva intre oameni cu origine politica sanatoasa, proveniti din betivi ai satului ajunsi secretari de partid, sau profesori universitari cu 6 clase terminate, dar cu facultate facuta pe baza de origine sociala?
***
Domnilor si doamnelor din generatia de "aur".
Avem doua neologisme pentru dumneavoastra.
Unul ar fi "Fuck".
Al doi-lea "You".
Nu fiind-ca nu am fi capabili sa avem mai multe de spus.
Ci fiind-ca ne temem ca oricum nu intelegeti mai mult.

3 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

din pacate sunt multi si prosti. multimea vrea circ. oamenii au ramas aceiasi de secole. doar tehnologia a avansat. chiar si civilizatia este retrograda. bleax! prefer sa ma concentrez la "ale mele". ma lezeaza in mod direct, dupa cum stii am un talent latent in a mi complica viata :))

si totusi regretul meu este ca nu am fost pionier :)))

LaMargineaNoptii hat gesagt…

eu am fost. fortuit. numa din UTC m-au dat afara...

Lia D hat gesagt…

Stii, eu ma gandesc cu naivitate, ca atata timp cat populatia majoritara va folosi expresia "ie multe", nivelul va fi exact asta.
Degeaba exista cativa care spun "sunt", intelegi?
Din cauza asta nu suntem in stare ca natie sa deschidem naibii ochii si sa facem cu adevarat ceva. Pentru ca Romanica e inca la nivelul de "ie multe"...